lördag 5 mars 2011

Dag 12 - I min handväska

Jag byter handväskor väldigt ofta. Vid varje byte tömmer jag inte riktigt utan hivar över det jag anser viktigast för stunden. Det betyder att jag har x antal handväskor har lite smått och gått kvar - det är rena skattjakten. (Gör likadant med jackor.) Vad jag har i min väska beror dels på storleken och på vart (och hur långt) jag ska. Så om vi delar upp det såhär;

Ingår alltid: Plånbok, mobil, nycklar. Läppbalsam. Paket näsdukar. Extra snodd.
Ingår ofta: Liten spegel, några läppglans, liten anteckningsbok, pennskrin och Filofax. Liten hårborste. Vattenflaska, äpple, halstabletter. Glasögon+fodral.
Ingår ibland: Bok. Något klädesplagg. Kameran.

De första veckorna av Lilla Ms liv så hade jag en skötväska till henne, och mellanstor handväska till mig själv. Men det var så meckigt att jag numera bara använder min stora väska, typ weekendbag-liknande, och har allt i. Då ingår såklart blöjor, liten handduk, tvättlappar, liten leksak, extra kläder och lite annat mojs till bebisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar