lördag 19 februari 2011

Liksom lite egentid

Klockan är nästan tolv och jag har inte tagit mig upp ur sängen.
Visserligen var jag uppe en timme mellan 06 och 07 i morse och buffade bebis. Håller på att lära Lilla M att sova hel natt, och redan andra natten sov hon nio timmar i sträck, en liten skrikstund, och sedan tre timmar till. Det ledde till att vi alla sov till 10. Jag ammade utsvulten unge och sen blev jag lämnad till att roa mig själv medans far och dotter gjorde morgon.

Alltså. Jag försöker läsa ikapp bloggar eftersom jag inte varit inne (ute?) på internetet på flera dagar, skriva ikapp inlägg, kolla ikapp mig på facebook samt fixa bank och mejl. Lite egentid sådär en vanlig...lördag? Vad är det för dag?

Och just nu är faktiskt känslan mest att jag inte vill komma ur pyjamasen idag. Bara mysa. Titta på serier och gosa bebis.

Men förmodligen behöver jag baka tårtbottnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar