tisdag 22 februari 2011

Dag 01 - Om mig

Jag vet att jag är väldigt sen med det här, men jag var så himla sugen innan jul, men lite seg, så det blev inget. Men nu har jag hittat en till som gör det, och då tänkte jag haka på.

Om mig

Jag är en mycket ärlig person. Jag tycker om att kramas och kan vara väldigt utåtagerande med börjar på senare tid njuta mer av att hålla till i bakgrunden. Jag glömmer oftast ingenting, vilket ibland kan vara praktiskt men ibland irriterande. Mycket mycket onödig information som tar plats i min hjärna. Jag är ganska kort, endast 160 centimeter över jorden men en väldigt stabil person, om man säger. Kurvig. Stark. Eller, jag var väldigt stark innan min graviditet, nu not so much. Men jag övar på det. Överlag tycker jag om att träna.

Tycker också om att laga mat och baka. Läser massor av allt möjligt. Målar, men inte så mycket som jag skulle vilja. Försöker då och då lära mig att sticka. Har en passion för klänningar och äger kanske 15 stycken. Tycker om när saker matchar. Är inte förtjust i prydandssaker som inte fyller någon funktion, därför är mitt hem fyllt med ljuskoppar och liknande.

Jag har körkort och är förmodligen väldigt intelligent men har inte haft fokus nog att slutföra mitt gymnasiebetyg. Istället har jag levt. 2008 bodde jag i ett litet sömnigt samhälle och pluggade och tränade. Sen träffade jag kärleken och flyttade hastigt och lustigt på total ingivelse till Malmö. I Malmö så fanns det så mycket annat fantastiskt att pyssla med att det där med plugg liksom föll bort. Men det gör inget.

Är inte så intresserad av att göra allt den traditionella vägen, men mitt i det kan jag vara väldigt stelbent och fyrkantig. Jag är kräfta, och läser ni om kräftan så har ni mig i ett nötskal. Hemmakär och trygg och makalöst känslosam. Är inte spontan och har en märklig aversion mot det ordet. Och människor som beskriver sig som spontana. För mig är inte det en positiv egenskap.

Har jobbat som fastighetsskötare, cafépersonal och tidningsbud.
Jobbar ibland som föreläsare och krokimodell.
Vill jobba mer som yogalärare.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gör listan! Ser fram emot att få veta mer om dig. Vet du, jag är pinsamt spontan - jag gör det mesta utan större eftertanke. Och för det mesta blir det bra ändå. Det finns mycket jag aldrig hade gjort om jag inte var spontan. Och jag inbillar mig att det kanske är bra, att inte klura ihjäl sig före alla beslut.

    SvaraRadera
  2. Har tänkt på din kommentar ett tag innan jag svarar.

    För det är inte så att jag planerar allt jag gör. Jag tror fullt och fast på att följa sin intuition och följa flödet. Men det kan lika gärna handla om att säga stopp som att säga go. Begreppet 'spontan' har fått innebörden...ansvarlös och tanklös för mig. Att man gör utan att i någon det av processen tänka på konsekvenser, omstädigheter och liknande.

    Bara en grej jag har. Har många vänner som anser sig vara spontana, och vi funkar bra ihop. Kompletterar.

    SvaraRadera