tisdag 22 februari 2011

Att vara mamma, del 10

För fem dagar sedan bestämde jag mig för att lära Lilla M att sova tolvtimmarsnätter.

Hennes nätter började tidigt med att vara 00-06 liten matpaus -09
Sedan vill hon gå och lägga sig tidigare och tidigare och fortsatte att sova 6-7 timmar först, sen ville hon ha en matpaus. De resterande timmarna blev mer och mer uphackade och ofta kändes det som att jag väckte henne när jag kom och plockade upp.

Så jag bestämde mig. Och ta mig tusan om det bara tog två nätter så sov hon tolv timmar i sträck. Då har jag bara varit uppe lite grann och buffat henne tillbaka till sömn. Vilket för min del alltså inte inneburit mindre sömn än vanligt, utan snarare mer.

Så nu kör vi 21-09, och en eller två små tupplurar mitt på dagen.
Jag är en mycket stolt och tacksam mamma.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Till nio kan jag bara drömma om men i gengäld somnar min vid sju, halvåtta. Och upp vid sex, halv sju.

    SvaraRadera
  2. Ja, det hade nog vi också haft om någon av oss haft ett 'vanligt' jobb. Ska försöka ge mig på och sy foder till hennes sänghimmel i förhoppning att undvika att hon tycker att det är morgon så fort solen går upp. Nu går det ju an, men i sommar...:)

    SvaraRadera