söndag 27 februari 2011

Dag 06 - Min dag

07.15 slår Lilla M upp sina vackra blå och börjar gruffa. Jag är inte direkt vaken men går som vanligt fram till hennes vagga, möts av hennes breda leende och blir pigg och full av energi med en gång. Vi lägger oss i sängen och gosar, som varje morgon. Mat och kläder* till bebis, också precis som varje morgon.

Det som inte riktigt är som varje morgon är att vi har fyra övernattningsgäster efter kalaset igår och dagen börjar betydligt mer socialt än i vanliga fall. Dukar fram fin frukost och väcker de som inte redan är vakna. Sen fick jag fullt upp med att mata och lägga bebis så min frukost blev på stående fot under avdukningen.

En efter en droppar vännerna av, en del som jag vet att jag inte kommer få se på lång tid. En vän som jag inte sett på ett år dröjer kvar när Mannen åkt iväg för att skjutsa de andra. Hon ber mig om healing och en meditation.
Javisst, säger jag.

Så vi sätter oss mitt emot varandra, öppnar upp oss som kanaler och jag leder oss ner i meditation. Allt sker på intuition och jag bara förmedlar det som kommer till mig. Efteråt har vi ett mycket starkt och fint samtal och vi hinner även med lite yoga. När vi är klara känns det självklart att hon ska stanna ytterligare och efter fikat blir det så att hon ger Mannen ett coachingpass.

Under tiden de pysslar med det så grejar jag med Lilla M som nu vaknat. Hon slumrar in igen och då passar jag på att måla. Vännen åker och Mannen och jag tar bebis och katt, lägger oss i sängen och ser slutet på en film vi började med häromdagen. Sen blir vi hungriga. Under matfixandet kommer en annan vän förbi och han äter även med oss.

Bebis får pyjamas. Bebis somnar. Jag målar lite till och Mannen skriver blogginlägg. Han vill ha en bild till inlägget så jag målat mustasch och illustrerar ilsken kriminell. Han sa att jag aldrig kommer bli en bra fotomodell eftersom jag bara gör en min bra – glad.

Den lilla stunden till som jag orkar vara vaken kommer ägnas åt filmtittande och mysande innan Mannen åker till jobbet. Sen är det god natt.

*Måste erkänna att jag gick runt hela dagen i pyjamasbyxor. Hittills har ingen som klagat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar