tisdag 15 oktober 2013

Vill aldrig glömma denna dröm

Jag har "vunnit" att Jesper Rönndal ska fira min födelsedag. Så sammanhanget är att vi är någonstans och förbereder en stor fest...

...och så ska jag duscha. Det får jag göra i ett badkar med duschdraperi. Och på Andra sidan står Jesper och berättar saker för mig (i bar överkropp). Jag tvålar in mig. Han pratar. Vi lutar oss mot varandra, rygg mot rygg, genom det tunna blöta tyget. Till slut kan jag inte hålla mig, drar undan draperiet och möter hans blick. Han hoppas in i de varma strålarna med mig, vi slingrar oss om varandra och han tvättar mitt hår.

Alltså, jag har ju aldrig träffat Jesper. Är hans största fan, men...en sån här dröm? Vart kom det ifrån? Dock är min spontana känsla såhär; det är en sådan partner jag vill ha. En som berättar historier för mig. En som hyllar mig och min kropp och inte kan hålla sig ifrån mig. En som tvättar mitt hår med samma passion.

Tack Jesper, för en fantastisk natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar