torsdag 10 oktober 2013

Runt runt runt

Så kom den där stunden, ett par dagar innan flytten då jag insåg med glasklar skärpa; det här är inte bara en dålig dag.

Det är inte bara idag jag har tålamod kort som en tändsticka, och med samma lättantändliga kapacitet. Det är inte bara idag jag är så stressad över allt som ska göras att jag inte gör något alls. Det är inte bara idag jag saknar förmåga att tänka sammanhängande, slutföra det jag påbörjat och organisera mig själv och min omgivning.

Hej ADHD. Trevligt att träffas igen. Ergo; hej Concerta. Och den stora frågan; hur gör jag med bebisen?
Som ett under tar han helt plötsligt flaskan utan problem

och

dimman liksom lättar. Hjärnan funkar. Orken återvänder, energin samlas. Andra stora fördelar är att jag inte vill sova hela tiden, språnget tanke-handling blir superkort och jag tänker ofta ofta att det är såhär normala människor funkar hela tiden. Helt plötsligt är det inte bara jag som måste mata bebisen och jag kan lukta lite på livet som komma skall.

Nackdelar: något förhöjd puls. Lätt knarkig känsla. Noll aptit. Men det är så lätt värt det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar