tisdag 18 januari 2011

Dricka mig pigg

På morgonen har jag alltid väldigt lågt blodsocker och blir ganska lätt yr och vinglig. Dessvärre tycker jag ofta att det är extremt jobbigt att tugga saker innan jag varit vaken ett tag (är detta ett vanligt problem?). Men smoothin har räddat mig! Min favorit är följande:

Ett par nävar cashewnötter
Ett par skedar vardera solrosfrön, linfrön och vetekli
Eventuellt någon sked kokos och/eller kakao
En banan eller två.
Och sedan valfri mängd (ca 8 dl)havremjölk med chokladsmak
Toppar eventuellt med sesamfrön

Först mixar jag ihop alla nötter och frön, det blir lite som krämigt mjöl. Sen häller jag på havremjölken och lägger i bananen. Färdigt!
Jag går alltid på känsla och tar lite av vad jag har hemma. Har jag bara vanlig havremjölk tar jag i mer kakao och ibland även en näve Odense mörka chokladknappar.

Kan verkligen rekomendera, särskilt som man verkligen tycker om choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar