söndag 2 januari 2011

2011, men inte nytt år

När man hänger på facebook och läser väldigt mycket bloggar så går det ju inte att ungå alla som ska börja sina nya liv på olika sätt. En del skriver lite skämtsamt om det, en del är helt allvarliga. Sen går det också en våg av tillbakablickande, bokslut av 2010. Nyår är en gräns, ett skifte till något nytt.

Jag delar inte alls den känslan. Nyår är bara en dag då man byter kalender, kan titta på fyrverkerier och måste börja lära sig att skriva en ny siffra vid datumnoteringar. Möjligtvis äter man även extra god mat.

Mitt nyår, mitt skifte, är i mars. Lite oklart när i mars, men definitivt då. Under de senaste åtta åren har det alltid varit då som en cykel fullbordats och en ny börjat. Mars har många gånger varit väldigt traumatisk och har alltid inneburit stora förändringar, även om jag inte alltid insett det just då. För varje mars så ser jag hur mycket jag vuxit och utvecklats och gått framåt. Att arbeta med sig själv tar aldrig slut, men resultaten låter inte heller vänta på sig.

Så jag tror jag väntar med mitt bokslut tills dess. Även löfterna och hoppet och målen för nästkommande år får vänta. Nu är det ju vinter och jag njuter av mitt ide. Det jag tänker mest på är att träna och använda min kropp, men det har jag ju tänkt på sen i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar