onsdag 26 januari 2011

Det där med stavning

För ett par år sedan var jag en hejare på att stava, en hejare på språk överhuvudtaget. Ströläste grammatikböcker och gick en konversationskurs i franska för att jag tyckte det var roligt. Jag kunde stava nästan vad som helst på både svenska, engelska och franska. I sömnen.

Nu är allt borta. Jag tvekar inför de enklaste ord, tittar på dem och undrar -Ska det verkligen se ut sådär? Det ser konstigt ut. Provar annan stavning. Ser fortfarande konstigt ut. Ger upp.

Nägon som har en förklaring på vad som hände?

Update: Jag tror jag vet vad som hände. Jag tror hasch hände. Men jag kan ju glädja mig själv att jag inte rökt på över ett år, och inte har några planer på att göra det heller.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en kvalificerad gissning. Jag fattar inte folk som säger att hasch inte ger biverkningar - jag tycker det är ganska uppenbart att haschrökare blir lite tröga.

    SvaraRadera
  2. Det ger absolut biverkningar! De flesta är väl dock inte permanenta - vilket jag hoppas att detta inte heller är. Det är en mycket lömsk drog, och som med allt annat så kan det vara fantastiskt; rätt sort, rätt dos, rätt sammanhang, rätt utgångspunkt. Men vanerökande är precis lika skadligt som alla andra 'vanor' (läs beroenden).

    SvaraRadera