fredag 30 december 2011

När det inte riktigt blir som man* tänkt

Man hade tänkt sig en trevlig vecka före jul med alla förberedelser och godisbakning och julklappar och utflykter och sånt hos föräldrarna. Och förutom att det tog en evighet att komma iväg så gick det bra de första dagarna...
...sen började Lilla Mumsan kräkas.

Men det gick ändå okej. Hon mådde bra i övrigt och kräktes bara när hon sov. Mycket konstigt.

Men så blev det julafton och min mor och jag vaknar upp med någon slags kräksjuka. På riktigt. Så tre av fem utslagna och ingen julafton.

Sen skulle vi åka hem och det var inte heller så lätt.

Så det här med Tarotkalendern blev ju lite eftersatt där i slutet. Jag känner mig inte bekväm med det, och vill inte heller göra dagarna i efterhand. Men som kompensation tänker jag mig en liten mini-kalender 1-7 januari. Som en liten start på året. Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar