fredag 9 december 2011

Lucka Nio

Idag har vi eldesset Källan. (Ess i stavar)

Jag drog lite en lättnadens suck när jag fick det här kortet. Efter veckans alla molnkort vart det skönt med ny energi. Ess står för ny början och elden representerar just vår skapande och produktiva energi. Bilden visar en stark sol, stjärna eller eld, beroende på vem som tolkar. Jag tolkar det oftast som min inre sol, min inre yang. Färgerna är starka och inspirerande.

Det här ger oss ny kraft att lämna något gammalt men det säger oss också att gå tillbaka till källan. Kortet berättar att vi alla har ett outtömligt kraftcentrum inom oss och det enda vi behöver är att hitta till den och hålla kanalen ren. Vi kan alltid hämta styrka här, och det är essensen av vår person.

Meditera på ditt kraftcentrum.





*Tarotkalendern kommer pågå mellan 1-24 december, och jag kommer dra ett kort varje dag. Jag arbetar primärt med Oshos Zen-lek, men det kan dyka upp kort från andra lekar. Jag kommer även ange kortets traditionella namn. Alla tolkningar är mina, men säger kortet något annat till dig är det ditt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar