lördag 3 december 2011

Lucka Tre

För den tredje december drar jag en regnbågsåtta, Vara Vanlig. (Åtta i Brickor)

Regnbågens svit handlar primärt om det materiella och jordiska. Åttan är ett balanserat kort, men att det är ett lågt kort indikerar att idag är ganska vardaglig. Gårdagens mycket starka målmedvetenhet följs här av ett lugnt zen-liknande tillstånd. Personen på bilden har jeans och skjorta och är mitt i någon syssla. Naturen omkring är inte storslagen med likafullt mycket vacker.

Det är precis detta kortet vill säga oss. Att helt sjunka in i det vi gör, det vardagliga, det enkla. Samtidigt behöver vi uppskatta precis det som är omkring oss just nu. Igår satte vi mål och jobbade framåt, idag landar vi i nuet. Sorterar garderoben, bakar bröd, rensar avloppen, julpyntar.

Meditera på hur din bästa vanliga dag ser ut, hur du känner dig då.





*Tarotkalendern kommer pågå mellan 1-24 december, och jag kommer dra ett kort varje dag. Jag arbetar primärt med Oshos Zen-lek, men det kan dyka upp kort från andra lekar. Jag kommer även ange kortets traditionella namn. Alla tolkningar är mina, men säger kortet något annat till dig är det ditt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar