torsdag 8 december 2011

Lucka Åtta

Dagens kort är Is-olering. (Tre i svärd)

Återigen ett molnkort och det verkar som att det här med att hantera sinnet är en långdragen process. Detta är en trea, och alltså inte ett så tungt kort. Men som jag skrev igår kan molnen ofta förvirra oss och får intellektet verka viktigare än vad det är. Just det här kortet pratar mycket om att släppa fram känslorna, att gråta.

Låt de varma tårarna smälta den is du byggt in dig i. Kom i kontakt med dina innersta känslor och låt de ta sig fram genom dig och ut ur din kropp. Tårarna är droppar av guld och din väg till att vara varm och levande.

Meditera på hur du kan smälta din is.





*Tarotkalendern kommer pågå mellan 1-24 december, och jag kommer dra ett kort varje dag. Jag arbetar primärt med Oshos Zen-lek, men det kan dyka upp kort från andra lekar. Jag kommer även ange kortets traditionella namn. Alla tolkningar är mina, men säger kortet något annat till dig är det ditt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar