tisdag 20 juli 2010

Konstigaste dagen

Det började med ett nattligt hormonstint gräl med Mannen. Så ungefär 02.06 ger jag mig ut för att lufta mig. Är borta i mer än en timme, under den tiden hinner Mannen ringa ungefär sjuttioåtta gånger utan att jag svarar.

Kommer hem och somnar på soffan. Mannen säger hejdå innan han går till jobbet på förmiddagen.

Vaknar och ooops, det är tydligen en sådan där fantastisk sommardag med klarblå himmel och yada yada. Överväger att gå ut på gräsmattan men pallar inte. Överväger att inte äta för jag pallar inte, men lyckas till slut klämma i mig lite flingor. Detta bör beskriva min sinnesstämmning. Ganska dämpad om man uttrycker det milt.

Nybliven bekant hör av sig, frågar om vi inte ska ses i parken.Jomen visst tänker jag och kilar iväg. Så sen sitter vi där några timmar, äter jordgubbar och plommon och pratar. Ibland blir det lite krystat.

Jag kommer hem och Mannen är hemma och det är lite konstigt med vi är ändå vänner och äter falafel till middag och har egentligen inte rett ut något, om det nu fanns något att reda ut? Tydligen blir det film och glass ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar