söndag 5 februari 2012

Ljuva söndag

Söndag kvalar in som favorit dag. Det är en ynnest att för en gångs skull ha lite bråttom på morgen, välling linser smink kläder frukost packa hundpromenad håret mobilen plånboken nycklarna skrapa rutor och köra till en iskall gymnastiksal.

Rota fram musikspelaren. Ladda en skiva med indisk chanting. Rulla ut yogamatta. Lägga ut papper. Hälsa. Landa. YOGA.

Efter passet idag, som var sagolikt, hade jag den bästa feng shui-grejen man kan tänka sig. På mina alldeles nya visitkort har jag ordnat så man kan fylla i en tidsbokning, för man kan ju nämligen boka privata pass med mig. Och på det första kortet jag ger bort, någonsin, bokar jag fem yogaträffar. Det bådar gott.

Och sen hem och så fika och lång promenad i snön med hela familjen och hunden sprang inte bort (!) fast det var för att jag jobbade häcken av mig. Och nu...är det inte ens tre timmar kvar innan Mumsan ska sova för natten och poff så var dagen slut. Fina dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar