torsdag 19 januari 2012

Sånt där som jag gör

- steker plättar (ägg, mjölk, rågmjöl, vetemjöl, rågflingor och kanel) till frukost. Lilla Mumsan sitter som vanligt bredvid och skriker så fort hon inte ha en plätt i handen. Hon får lätt i sig sju plättar på minuten.

- förbereder helgen då vi får finbesök.

- får ryck börjar helt plötsligt kompa barnvisorna på gitarr. Har inte rört en på flera år, men det jag kom ihåg mer än väntat.

- räknar, räknar och räknar. Vi lever ständigt på den ekonomiska kollapsens gräns, men lyckas ändå på något vis få ihop det varje månad.

- yogar och skriver. Lite från ingenstans har jag numera jobb som yoga-ledare på den lokala gymnastikföreningen. Jag är en lyckans ost.

- städar. Mest städar jag hela tiden faktiskt. När jag inte måste bygga med lego, sjunga, ramsa eller något annat för att underhålla ungen.

- vaktar hund. Från nu och sju veckor framåt. Det är lyxigt och är definitivt en hjälp i Det Nya Livet.

2 kommentarer:

  1. Det där lät ganska exakt som sånt jag också sysslar med om dagarna, minus yogan då.
    Och hej, jag hittade dig via Duktiga tjejen och av det lilla jag läst så gillar jag det. =)

    SvaraRadera