lördag 28 januari 2012

En lördag i januari

- Färgar jag kläder för första gången. Kikar in i tvättmaskinen ibland. Det ser bra ut än så länge.

- Är jag lite småarg. Inte på något särskilt utan i största allmänhet. Jag kan bli lite bitsk när jag är arg. Milt sagt.

- Plink plonkar jag massor på gitarr. Jag inbillar mig att Mumsan tycker om det. Försöker lära mig små visor (text+accord) utantill. Har aldrig varit min starka sida men det går okej.

- Går jag en promenad med hunden och inser att jag behöver en bättre mössa än min virkade stadsvinter-mössa. Vintern i Skåne är måhända kanske inte så snöig men satan var det blåser iskallt.

- Längtar jag för första gången den här månaden efter godis. Kan ha något att göra med mitt humör.

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig arg mest hela tiden, en inre irritation som jag inte orkar ta tag i. För det är ju så underbart att vara gnällig hela tiden...:-)

    SvaraRadera
  2. Höhö - precis, som gnällspik är man ju ett riktigt kap!

    SvaraRadera