fredag 27 januari 2012

Det Nya Livet II

Som jag redan nämnt passade universum på att ge mig en hund till låns under den jobbigaste promenadperioden (januari-mars). Så nu måste jag gå ut flera gånger om dagen trots snöstorm, halka eller lathet.

Dessutom har jag lånat till mig en stegräknare. Det är himla fiffigt för det blir så mätbart om och att jag rört på mig. En vanlig städdag i huset kan generera 2000 steg. En sväng på stan 5000. Och tack och lov känns det inte lika jobbigt att gå, som det gjorde för ett år sedan ungefär. Då var det suck och pust och stön. Nu är det okej. Snart är det skönt.

Snart är den kött- och godisfria månaden slut. Det har gått så fort! Mest ser jag fram emot att få baka saker och därför bjuda in folk på fika. Regel: du får bara baka om du bjuder. Då finns det ingen risk att jag sitter själv och smaskar i mig alla muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar