onsdag 6 juli 2011

Tripprapport - Golden Teacher

Dos: 6-8 svampar var. Osäkert eftersom vi inte har någon våg än.

Intagande: Te.

Förberedelser: Vi hade båda fastat hela dagen och gjort ett rejält pass yoga. Jag förberedde rummet vi skulle vara i med madrasser som jag klädde in med tyg, mängder av kuddar och filtar, fyllde på med värmeljus i alla ljuskoppar. Vi duschade och klädde oss i mjuka fina kläder. När teet var färdigt helgade vi trippen och drack under tystnad.

Effekter: Redan efter några minuter började vi båda få hallucinationer och den där pirrande känslan spred sig i kroppen. Jag fick även mycket starka hörselhallucinationer som höll i sig väldigt länge. Vi hade bestämt att vi skulle inleda trippen med att meditera med svampen och ligga ner och bara vara i trippen var det enda jag kunde göra. Kroppen var helt mjuk och liksom långt borta. Under meditationen blev det som det ganska ofta blir för mig på svamp; jag får tillgång till alla mina minnen och kastas runt bland allt jag varit med om. Människor, platser och händelser jag inte tänkt på på år blir väldigt levande. De visuella mönsterna var väldigt aktiva och de hade nog kunnat vara lite skrämmande om det inte varit så ljust i rummet. Efter inte så lång stund började jag bli lite rastlös och efter ytterligare en stund kissnödig. Projektet att ta sig upp och gå på toa tog en evig tid och jag fastande på alla möjliga ställen. Tillbaka i rummet började jag tända ljus och det var mysigt pysslande.
Mannen hade mediterat klart och behövde prata om sin upplevelse då han hade kommit åt ett starkt minne som behövde bearbetas. Jag tyckte det var lätt att vara inkännande och guida honom. Sen låg vi och pratade i vad som kändes som en evighet och jag gick igenom många känslotillstånd. Tänkte mycket på det här med människans strävan efter olika saker och kände mig nästan lite buddhistisk ett tag. När vi väl tittade på klockan hade det bara gått fyra timmar men vi kände oss redo att runda av - vilket tog ungefär två timmar till. Då hade trippen definitivt börjat lägga sig men känslan i kroppen fanns fortfarande kvar när jag skulle sova.

Omdöme: Golden Teacher var en skön och behaglig svamp, fast vi fick en känsla av att vi överdoserade. Peaken kom ganska snabbt och landningen var långsam men enkel. Jag hade nog inte velat vara på fest och dansa med den här svampen eftersom jag blev så himla mjuk i kroppen (kan dock ha berott på doseringen). Den var inte överdrivet fnissig och inte heller kolossalt visuell. Tror att det kan vara en mycket bra första gångs svamp, alternativt att trippa själv på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar