lördag 2 juli 2011

Jag stammar när jag skriver

Jag pluggar ju nu igen. På distans som vanligt. De här sista stackars gymnasiekurserna jag behöver för ett fullständigt betyg. Strax är jag klar med Engelska C. När man pluggar på distans, vilket ämne det än är, så skriver man himla mycket. Ord ord ord. Tycka och diskutera och veta och herregud vad trött jag blir på mig själv. För ska en diskussion (med mig själv) bli bra så måste jag faktiskt bestämma mig för en åsikt. Det går inte an att vara inkluderande och förstående och accepterande. Oftast går det bra. Det flyter liksom. Men ibland känns det som att jag dels upprepar mig hela tiden. Och dels som att jag krystar ut varenda mening. Så håller det på tills allt saknar mening.

Så nu vet ni vad jag sitter inne och gör när det är 30 grader varmt och sol ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar