onsdag 27 juli 2011

Lista

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Mannen gick med på en utflykt till affären (nästan) bara för att jag ville ha choklad.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Jag sov faktiskt, efter att ha gått upp med Lilla M, flaskmatat kattungen och pluggat lite.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Spelade Mahjong som distraktion från pluggandet.

Det sista du sa högt: Hör du henne?
Det senaste någon sa till dig: Det är väl klart att jag hör henne.
Vad har du druckit idag: Vatten.
Vad var det senaste du åt: Päronsplit.
Vad var det senaste du köpte: Mat och baby cat milk.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Grön.
Vad är det för väder hos dig nu: Härlig sommarkväll, ljumt och ljust.
Godaste glassmaken: Glass med saker i. Glass!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: JA!
Sover du tungt: Jodå.

Drömmer du mardrömmar: Mycket mycket sällan.
Favoritklädsel: Klänningar i diverse snitt. Leggings till om det behövs.
Favoritlåt just nu: Jag har nästan helt tappat det här med låtar. Lyssnar en hel del på Hello Saferide och Säkert igen. Det är bra.
Vad ser du om du tittar till höger: Sovrumsdörr och en glimt av vardagsrummet.
Vad gör dig glad just nu: Att Lilla M stod upp själv idag, med stöd av soffan. Att en liten hårboll ligger vid min hals och snuttar på mig.
Vad ska du göra härnäst: Få med mig Mannen ut i köket så vi kan ordna mat. Han har lovat att grilla.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Ganska lugn. Lite irriterad över den här psykologikursen jag läser. Lite PMS:ig.
Favoritgodis: Choklad i nästan alla lägen. Annars riktigt sura godisar eller riktigt salta.
Kläder just nu: En zigenarkjol. Linne. Underkläder.
Sommarplaner: Plugga. Sälja saker och tjäna lite pengar. Lata mig.
Hur många kuddar sover du med: Tre, utspridda i hela sängen.
Morgon eller nattmänniska: Varierar väldigt mycket.
Vad är viktigast för dig: Att få växa.
Är du kittlig: Nja.
Snarkar du: Väldigt lite.

Stjärntecken: Kräfta.
Äckligaste insekten: Tvestjärtar.
Längtar du mest efter just nu: Att känna mig frisk och stark och liksom aktiv. Lite rutiner. Kreativitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar