onsdag 27 juli 2016

Sommardagar

Ett stort barn har feber. Ett litet barn har upptäckt iPad i kombination med hörlurar. Ett stycke man spelar gitarr. Och jag då, jag stånkar mest runt och sittligger på olika ställen. Är piggare, gladare. Tyngre, sömnigare. Men generellt så känner jag igen mig själv mer nu. Häromdagen tog jag mig till och med till stranden, ja, Kärleken bar allt och bäddade åt mig men det alltså; bada i havet. Sova på en filt. Äta improviserad lunch. Sen åka och göra ultraljud och få reda på att bebis (just då iaf) ligger med huvudet ner! Det var en bra dag.

Fler bra dagar. Också mer förvärkar vilket är najs för jag är så himla pepp på att föda barn nu. Vi har gjort en så fin höstplan, vi har gjort en lista på vad vi vill göra för att må så bra som möjligt. Och förutom att rodda barn är det vad vi ska göra; ta hand om oss. Promenera. Laga mat ihop. Kramas mycket.

Framtiden känns nära. Närsomhelst börjar världen om igen. För tredje gången vänder jag ut och in på mig själv - det är en välsignelse att få göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar