fredag 15 januari 2016

Små lyckor

Jag har fått en litet deltidsjobb under några månader och det är en välsignelse. Fyra dagar i veckan klär jag av mig alla kläder och sitter på ett podium i ett upplyst rum - att vara modell på konstskola.

Idag märkte jag en oväntat bonus med att jag i fyra dagar ställt klockan tidigt och gått upp; när jag blev väckt av barnen idag gjorde jag samma sak. Att vakna tidigt är en sak, att inte hålla sig kvar i sömnen (som att den där timmens halvsömn spelar någon roll) är en annan.

Så jag vaknade med Kärleken tätt intill och trodde först att jag vaknat av honom...innan tassande steg hördes.
Och innan jag visste ordet av låg mina barn mellan oss och tittar på film. Jag höll om dem och tänkte på fröet i magen och att vi faktiskt nästan är fem personer i sängen den här morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar