lördag 21 maj 2016

Första Gången eller Har jag sagt detta förr?

Så tjatigt, men hellre tjata om lyckligheter än älta problem. Detta som händer när jag läker och får perspektiv är svindlande på riktigt. Och när jag utbrister saker som 'Vi somnar ihop varje natt!' och möts av milda leenden för vi bor ju ihop. Det drabbar mig att det är nytt för mig. Det är första gången. 
Min allra första relation i tonåren varande iofs i ett par år men vi bodde sexton mil ifrån varandra större delen av tiden.
Min andra relation var kort men intensiv, vi satt ihop i ett halvår av passion.
Sen Mannen och fem år av mitt liv. Min första vuxna relation, ack så tongivande. Min förmåga att anpassa mig gjorde ju att jag gjorde mesta möjliga av det som fanns, men också att jag inte förrän nu verkligen inser hur konstigt många saker var.

Det är ju inte relevant att älta detaljer i det, men det är bakgrunden till mina utrop i glädje. Han tar på mig hela tiden! Han ger mig komplimanger varje dag! Han bekräftar alla mina känslor och möter mig! Han surfar inte på nätterna (eller annars heller)! Han är monogam! Vi somnar och vaknar ihop! Jag stör inte honom! Osv osv.

Helt normala saker som jag är lyrisk och nästan hög av. För det är första gången. Jag trodde att män och relationer som denna var en myt. Att älska honom är det bästa val jag gjort. Och det är inte undra på att jag så ofta känner mig som en oskuld med honom, en fumlig tonåring som inte kan tro sin stora tur. För jag var aldrig den tonåringen. Och även det får jag läka. Det är som första gången varje gång, allt vi gör.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar