fredag 31 juli 2015

Välja nytt

Jag tror att det är dags för mig att börja ställa tydliga frågor till mig själv. Sätta upp mål. Vem vill jag vara? Vad är viktigt på riktigt? Vad ska jag göra? Vilka ska jag göra det med? Hur blir jag mer jag? Vad behöver jag för att verkligen gå vidare?

Jag har haft själslig semester i två år. Bara lekt. Släppt på spänningar, frigjort gammalt skräp.
Och nu är det verkligen dags. Dags att aktivt välja, och kanske även välja bort. Jag tänker på musiken och yogan. Mer av det. Mindre fylla. Mer meditation. Mer projekt och en liten utbildning. Mer drivkraft, mindre slentrianhäng.
Ärligare samtal - jag fastnar så lätt i jargong och jag tycker det är lite för roligt att slänga käft med folk. Skämta lite mindre. Eller bli lite bättre på det.
Uppträda mer.
Dansa mer.
Hitta nya rutiner för min vardag eller vänta; hitta en vardag. Har inte haft någon på länge.
Slänga saker. Ge bort. Sälja. Reducera mina sjuttioelva pyssellådor till en.
Deala med min rädsla för utbrändhet och våga pressa mig själv lite. 
Skilja mig.
Ha skilsmässofest.
Skriva mer.
Och någonstans någon gång hitta tillbaka till min kropp. Äta sova träna. Inte bara dricka dansa dekorera.
Älska mer. Göra slut oftare. Säga nej. Sätta gränser.
Sätta punkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar