torsdag 9 juli 2015

Kvinnomiddag

(Att auto correct vill ändra "Kvinnomiddag" till "kvinnomisshandel"? Inte okej.)

För ett år sedan började Eldmor, Mille Muffen och jag planera en middag för att fira min födelsedag. Ikväll hittade kom vi äntligen till skott!

I min lilla by ligger ett hotell med en restaurang som finns med i White Guide. Vi bokade bord och kom dit och jag kände mig helt lyrisk. Inte bara för att få hänga med två av mina bästa kvinnor en hel kväll, utan för maten. Sammanhanget.

Och herregud, det är mat- och dryckesporr utan dess like. Bubbel som blåser iväg mig. Förrätt med selleri och sardeller och mandel. Varmrätt; Lammbog så mör att den ramlar isär, zucchini, citron och smör. Rött vin, vaniljigt och fylligt och runt.
Kaffe, svart som natten.
Och dessert; chokladkaka så tung och kletig och kombinerad med salt och hallon och jag dör många gånger om.

Samtalet är öppet och helande och vi möts i så mycket, trots våra olikheter. Livets lager, böcker, relationer, alkoholkulturen, personlig utveckling, familjeband och mat.
Allt ryms.
Och nu är jag så mätt att jag tänker att det kommer dröja en vecka eller så innan jag kan äta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar