torsdag 10 april 2014

Jag ber och jag får

Alltså, jag ver ju att jag är bra på att manifestera saker. Brukar raljerande skoja att "jag alltid får som jag vill". Och inget är ju roligt om det inte är lite sant.
Med det som bakgrund - flödet jag haft den sista tiden....!!! Har inga ord för det.

1. Ber om att få förra klassens schema som går den utbildning jag vill gå. Och javisst, med några få undantag är det lektion två dagar i veckan. Precis som jag ville.

2. Ser ett avsnitt Sherlock (med Basil Rathbone) och hypnos var en del av storyn. Jag tänker "Hypnos, vad spännande, det hade jag velat göra."
Typ en vecka senare ringer jag en kompis för att boka en massage och vi hinner knappt komma överrens om det innan han säger "- Jo, jag går en utbildning i hypnos och har tio timmars klinisk träning kvar...är du intresserad?"

3. Är på väg till Malmö. Hör en härlig reggaeton på radio och tänker "Jag gillar ju verkligen sån här musik, hoppas Moriskan har någon spelning snart." En timme senare kliver jag in på Simpan och det första jag ser är att Syster Sol spelar på Moriskan 26 april.

Osv osv osv i all oändlighet. Jag gör eller tänker på något i förbifarten och sen ramlar det i knät på mig. Tilliten i detta. Att jag får precis vad jag behöver. Och att jag bara behöver be om det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar