tisdag 27 oktober 2015

Den första dejten

Vår första dejt var på en onsdag. I ett litet hus i Limhamn som hyser en fiolaffär kliver vi in och jag är så medveten om att det var första gången vi är själva.
Vi blir visade i ett litet rum och du börjar provspela olika fioler. Jag hör med en gång vilken det är som är din, den vars ljud är som honung och whiskey och när du spelar försvinner jag.
Du köper en altfiol.
Och jag undrar om du kommer minnas den här dagen för det
eller
för att det är vår första dejt.
Sen kör vi runt lite i stan. Jag lämnar i ett par skor hos skomakaren. Vi köper falafel och åker ut till havet och det blåser som själva fan (det är ju trots allt Malmö i oktober).
Och vi sitter i framsätet på min gamla merca och äter falafel och pratar och jag är fortfarande så osäker på dina signaler. Jag vet inte vart gränserna går men jag sträcker ut en arm och lägger min hand om din nacke och jag känner dig för första gången.
Och vi kysser varandra.
Det är inte fantastiskt med en gång. Men det är spännande och naturligt och jag vill genast ha mer och du är nervös och jag är nervös och till slut grenslar jag dig och vi hånglar tills alla rutor är immiga.

Under detta första trevande möte hinner jag tänka så mycket fast jag inte tänker alls. När vi kör genom Skåne hem till mig och lägger oss i sängen och pratar och hånglar och klär av varandra och ligger och pratar och hånglar och till slut sover lite grann - känner jag mig så innerligt tacksam. Tacksam över denna skatt jag funnit. Som hittat mig. Och tack gode gud att det fanns en sagolik attraktion under allt det där vänskapliga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar