lördag 16 augusti 2014

BOOM - knark och sånt

Jag inbillar mig att detta var en ganska måttfull resa. Vi drack några öl var om dagen. Rökte minst en feting, två av dagarna rökte vi mer frekvent. Tog LSD en natt. Tog MDMA en natt. 
Och sen att jag råkade få i mig kokain en kväll, ja, det vet jag inte om det räknas. 

Men detta; ingen sneade på något, ingen var någonsin bakis, ingen gjorde något dumt eller märkligt pga av påverkad. Alla var glada och överrens hela tiden. Jag känner mig rikare och älskar att jag mött nya aspekter av mig själv och verkligen utvecklats. Och bara det att vara i en miljö där alla slags substanser är lagliga och tillåtna, där allt bruk sker helt öppet, det är ljuvligt. Detta var min andra festival och jag har aldrig sett någon bråka, eller sett människor vingla omkring. Jag inser hur orimligt jag tycker att droglagstiftningen är. Och håller hårt i hoppet som väcks i och med att forskning med MDMA, cannabis och LSD har påbörjats igen. Förändring är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar