tisdag 29 juli 2014

Just nu känner jag mig som ett socialt underverk

Jo, så jag gick med i en hög grupper om dreads på Facebook när jag började göra mina. Och nog för att jag varit en del av hippiesfären och tyckt att den varit magisk - så är denna gemenskap ännu skarpare och öppnare och peppigare.

Folk pratar om sina dreads som om det är en person och man har en relation. Eller ett barn. Typ "idag har jag haft dem i fyra år" och happy birthday dreads.

Så igår kommenterade jag något peppigt på någons foto - och då mejlade han mig. Och vi mejlade hela kvällen och han bor i USA och älskar att resa och jag bjöd hit honom och vi pratade musik och dans och...under hela tiden kunde jag inte sluta tänka på hur lätt det är. Att kasta ut ett hej i rymden och få kontakt och även om vi faktiskt inte ses så känns det så fantastiskt. Hur sånt här tycks hända mig hela tiden nu, vart jag än kommer börjar jag prata med någon och byter nummer och tar de första stegen in i en vänskap. Im lovin this vibe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar