måndag 30 juli 2012

Dansa dansa

När jag var lite hade jag tydligen lite svårt för det här med motoriken. Inte för att jag minns något av det för det bekom mig inte, men jag har fått höra det. Tydligen har dock inte motorik något med koordination att göra för det har jag massor av.

Koordination. Förmågan att få min kropp att göra saker i samklang. Förmågan att känna hela kroppen samtidigt. Kroppsmedvetenhet. Fingrarna, munnen, höfterna, knäna.

Och att dansa på rave är som att koppla ihop sig med alla andra på dansgolvet. Min kropp är en spegling av deras. Jag kan upptäcka mig själv göra en rörelse som inte kommer inifrån mig utan från någon annan. Och det känns som att jag kommer till min rätt. Att jag kanske inte kan spela fotboll, men jag kan dansa. Jag kan röra min kropp till musiken, jag kan ta in musiken i min kropp. Göra dom till ett.

Och jag tackar så mycket för den gåvan.

1 kommentar:

  1. Alltid upplevt samma sak: är kass på sport men kan dansa.

    SvaraRadera