onsdag 1 december 2010

Det nya Livet

Och hon kom!
Närmare bestämt onsdagen den 10 november, 05.05 på morgonen. Om detta kommer ett utförligare inlägg, för fortfarande känns det ganska overkligt att jag verkligen födde fram denna lilla varelse så att skriva ner det känns viktigt för min egen bearbetning.

Och nu lever jag livet som mammaledig. Det är ganska märkligt, men väldigt skönt och jag får mer gjort om dagarna än vad jag trodde. Jag sover även mer än vad jag trodde. Detta måste bero på att min fantastiska bebis redan från början har både sovit och ätit väldigt regelbundet. Och om hon inte somnar efter mat så ligger hon gärna bara och tittar sig omkring. Väldigt nöjd.

För någon vecka sedan kom vintern. Det känns lite märkligt för när vi åkte hem med Lilla M så var det fortfarande höst. Väldigt mycket höst. Och nu är det väldigt mycket vinter och jag är lite orolig för att Mannen inte ska kunna ta sig hem. Det vore högst olämpligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar