lördag 30 oktober 2010

Det kan låta som att jag tycker synd om mig själv...

...men det gör jag inte. Jag tycker faktiskt att det är skönt att skicka iväg Mannen på fest så att han får dansa av sig och komma hem med ny, fräsch energi. Det är skönt att veta att jag har sängen helt för mig själv (kanske sista gången på väldigt lång tid?) och att jag kan läsa mina dåliga deckare, äta favoritchips och helt i lugn och ro springa och kissa tre gånger i timmen.

Häromdagen fick jag ju faktiskt för mig att jag skulle följa med på festen, för jag insåg hur mycket jag längtar efter musiken och att dansa. Särskilt morgonproggen lockar mig. När jag berättade att jag tänkte följa med så skrattade mannen i tio minuter innan han gav mig säkert tio väldigt bra anledningar till att en höggravid kvinna inte bör gå på rejvfest.

Så då gick jag tillbaka till att tycka att det är skönt att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar