torsdag 3 september 2015

Allt jag vill ha

Igår började jag skolan; från och med nu pluggar jag musik på halvtid. Jag började även (äntligen!!) gå på min yogaskola igen och nu behövs det inga fler tecken för att övertyga mig om att saker är annorlunda. Jag är annorlunda.
När jag berättade för någon om att jag pluggar musik fick jag frågan om det var på Musikhögskolan? Inte än, svarade jag. Detta har jag funderat på sedan dess. Vadå inte än? Har jag tänkt göra det sen?
Och det är lustigt. Detta skulle bli året av självförverkligande och jag trodde det skulle handla om karriär och sånt. Men tydligen mer om konst och kreativitet och uttryck. Detta är året då jag lär mig stå på huvudet, läsa noter flytande, spela saxofon, skriva skämt, ha mer att göra, vara sambo, äta ordentligt, springa skönt, be om förlåtelse, vara stolt över det jag kan och inte backa när det känns läskigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar