torsdag 9 oktober 2014

Peppar peppar...

...och ta i allt trä i hela världen men ibland slår det mig hur otroligt sällan vi är sjuka. Jag har inte varit sjuk sedan i april och inte barnen heller. Trots inskolning och runtåkande och en inte alltför nitisk handtvättarpolicy. Eller kanske just därför?
Enligt Vårdguiden så är barn vanligen förkylda upp till sex gånger om året så jag är sjukt imponerad. Eventuellt har de ärvt sin pappas immunförsvar, och det vore ju en vinst i genlotteriet.
Vad jag ska skylla min friskhet på vet jag inte. Dansen? Knarket? Lyckan? Dessutom har jag fler och fler perioder med massor av energi och jag får mycket gjort utan att bli trött. Och varje dag får jag kommentarer om min glädje och positiva anda, att jag ser pigg ut och jag är så glad att det syns och märks att jag mår så jäkla bra, på alla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar