fredag 20 september 2013

Vad vill jag bli när jag blir stor?

Har en tanke att efter jul börja ta tag i att få klart min himla gymnasiekompetens - helst utan att dö stora tristessdöden. Inte för att jag tror att jag vill plugga vidare, men om jag vill det så kan jag.

Rent teoretiskt skulle jag älska att jobba på café igen men som det är nu skulle min kropp kapsejsa av slitet. 

Sen har jag tänkt länge att jag skulle göra ett receptionist/sekreterarjobb himla bra - men hur blir man det?

Mamma rekommenderar biblioteket, så får jag möjlighet tänker jag arbetsträna där.

I flera år har jag också haft koll på en prästinne-utbildning, det känns som klippt och skuret för mig. Men jag vill gärna ha en chef - är det någon som behöver en prästinna?

Och så är det ju lärarbiten. Har man begåvats med en sådan naturlig pedagogisk ådra ska man ju använda den! Dessutom är det något av det roligaste jag vet.

Hur blir man matkritiker? För det hade jag nog tyckt var fantastiskt roligt.

Eller något helt annat? Skyltfönsterstylist? Spåtant på heltid? Guide? Reseledare? Organisatör?

Ja, herregud. Det är ju ett under om jag någonsin kommer fram till något.

1 kommentar:

  1. Vilken oändlighet av möjligheter! Underbart! Hur man blir receptionist - enkelt. Man behöver ingen utbildning. Lättast är via ett bemanningsföretag där man är med i en pool och hoppar runt. Väl med den erfarenheten är det lätt(are) att få ett sånt jobb man vill ha. Måste dock säga att jag inte förstår hur man klarar det jobbet med barn... Så fasta arbetstider! Ofta innan tex kontoret öppnar, tills efter det stängt. Om man inte är flera förstås.

    Jag älskar att det finns så många valmöjligheter i det här landet!

    Anna Granström.

    SvaraRadera