lördag 20 april 2013

Ett försök att göra en plan

- åka till mina föräldrar för RnR på torsdag. Stanna typ tio dagar?

- ta mig tillbaka till Skåne. Sikta på att faktiskt föda barnet här.

- boka in många samtal med min kurator för när jag kommer tillbaka + medberoendeterapeut som jag iaf har första besöket inbokat hos.

- faktiskt ta oss till familjerådgivningen eller liknande (igen). Antingen för att skapa en sådan bra separation som möjligt eller om det finns minsta lilla gryn av att vilja, kunna, gå vidare tillsammans så gör vi inget av det ensamma.

- förutom de två sista punkterna fokusera helt på mitt barn och min bebis. Den här tiden kommer ju inte alls se ut som jag trodde men det är upp till mig att göra den så fin som möjligt. Får inte glömma att älskade M faktiskt ska bli storasyster och det känns faktiskt lite viktigare just nu.

Och ja. Sen är det kanske augusti och då borde jag (vi) ha kommit fram till något mer långsiktigt. Puh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar