tisdag 8 mars 2011

Mönster

Och som alltid när det varit lite mycket och det är lite pressat och stressat och ångest över ekonomi så kommer det små tecken på att mönstret upprepar sig.
Som att han säger att han är sugen på att röka.
Och när jag frågar varför så är bristen på intresse där, vill inte orkar inte gå in i det.

Och jag vet, är han sugen på att röka och inte tar tag i det nu, så kommer det inom en två-tre veckor resultera i något annat. Oavsett hur missbruket tar sig i uttryck så resulterar det i samma sak; sabbar energierna totalt.

Och lagom när vi lyckats bygga upp och höja energinivån börjar det om igen.
Men han säger att för varje vända så förstår han mer och mer om sig själv och det blir längre och längre tid mellan återfallen.

Kanske, säger jag. Men jag tycker ändå att man borde lära sig någon gång.

2 kommentarer:

  1. Äh - det där med att lära sig mer och mer för varje vända - det är en ganska typisk missbrukar-ursäkt. Bullshit liksom. Om det inte resulterar i faktiskt förändring.

    SvaraRadera
  2. Tack! Skönt att veta. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med missbruk. Ibland tror jag inte ens att det finns, utan att det bara är ett hittepå. Få se vart det leder...

    SvaraRadera