måndag 21 mars 2011

Dag 28 - Det här saknar jag

Saknar, längtar?

Det är ett himla tjat på mig, men jag saknar att vara stark. Och längtar efter det. Trodde att jag blivit starkare, för Lilla M kändes så lätt att bära omkring på. Sen visar det sig att hon inte gått upp något alls i vikt på en månad. Alltså. Inte jag som var stark.

Sen saknar jag att dansa rumpan av mig på en skogsfest. Flyga runt på två-tre lappar syra och explodera av lycka. Komma hem efter ett par dygn utan sömn med den där mycket speciella känslan i kroppen. Duscha av mig danssvett och skogsdamm. Äta riktig mat. Få lägga mig i sängen och helt slappna av. Vakna tolv timmar senare; full av energi och inspiration. Tycka synd om de där som häver i sig mängder alkohol och måste dras med baksmällan.

Det förstnämna saknar jag för att det märks i min vardag att det är en brist. Det senare för att i sommras var jag så gravid och var visserligen på några fester men med mycket begränsad rörlighet. Denna sommaren hoppas jag att det blir mer av den varan. Och sommaren 2012 - då åker vi till BOOM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar