torsdag 24 mars 2011

Bebis-nytt

Jag märker att jag skriver väldigt sparsamt om Lilla M här. Vill jag inte att det ska vara en bebisblogg? Vet ej. Men här kommer en liten uppdatering;

Skruttan har börjat äta en halv portion palsternacksmos om dagen, efter att ha provsmakat morot i ett par veckor. Min unge älskar att äta, den saken är klar.
Hon har fått sin första stol. Även om jag får palla upp henne med kuddar och handdukar så sitter hon ändå i den och verkar trivas. Träning på hög nivå dock.
Och på tal om träning så har hon absolut fattat grejen att ligga på mage och leka - och så smått börjar hon greppa det här med att vända sig om.

Hon är 4,5 månader och hennes dagsschema ser ungefär ut såhär:
07.00 - Godmorgon! Frukost. Mys i sängen. Morgonmassage och påklädning. Mellanmål.
09.30 - Tröttmaja, sova.
11.30 - Vakenfis. Gosa och leka. Lunch med palsternacksmos + bröstmjölk. Titta på när mamma grejar i köket (favoritsyssla!), lyssna på p3, äta lite mellanmål.
14.00 - Sova lite till.
15.30 - Hungrig! Leka lite. Sitta i mammas knä. Gå en promenad eller hänga i bärsjalen och går runt och plocka i huset.
17.30 - Kvällsmat, pyjamas.
19.00 - Slurk och godnatt.

Vi kör dock inte med ett fast schema, jag försöker lyssna på vad hon behöver och följa hennes rytm. Hon visar väldigt tydligt vad hon vill. Är vi bara hemma och inte har någon tid att passa låter jag henne sova tills hon vaknar - det kan betyda att den där förmiddagsluren blir fyra timmar lång och det således inte blir någon på eftermiddagen. Det är okej med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar