onsdag 16 mars 2011

Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Något som för det mesta får mig i balans är mat. Detta för att nio gånger av tio när jag är arg/sur/ledsen så beror det på att jag är hungrig. Både att laga och äta mat ger stort lugn. Läsa om mat. Titta på bilder och tv-program.

Sen Lilla M föddes så är hon den största glädjekällan i mitt liv. Underbara unge! Det spelar ingen roll hur trött eller sur jag är; det försvinner i ett nafs så fort jag får henne i famnen.

Grisen får mig också alltid att må bättre. Den gosigaste katten.

Jag mår alltid bra av träning, även om jag lyckas glömma bort det lite grann om jag inte tränar på ett längre tag. Att använda muskler och bli varm och helt gå inte i kroppen är min bästa meditation.

I övrigt är det andra vanliga saker. Vänner. Kramar. Utomhus. Fina saker. Att måla. Att byta miljö. Att skriva av mig. Trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar