fredag 11 mars 2011

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Jag fyller år mitt i sommaren vilket ju är trevligt med tanke på vädret och så. Det har dock varit mindre roligt eftersom alla är bortresta. Av den anledningen har jag faktiskt aldrig haft någon riktigt stor fest utan bara mindre kalas.

En födelsedag som var oväntat trevlig var när jag fyllde 21. Jag hade bott ett år i Malmö och bestämde mig för att ha traditionellt tårtkalas. Inbjudan gick ut brett och det blev så otroligt lyckat. 'Öppet hus' gjorde att det från 16 och resten av kvällen alltid var precis lagom mycket folk i vår lilla tvåa. Vi åt kakor och tårtor och alla olika vänner träffade varandra.

Det allra bästa med den födelsedagen var faktiskt presenterna. Folk gav mig så fina saker! En jättefin låda, ett smycke, ett pysselset och två gigantiska basilika-plantor är det jag minns nu. Jag var glad och det blir jag fortfarande när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar