tisdag 22 mars 2011

Dag 29 - Mina ambitioner

Kortsiktiga ambitioner: Blir stark så att jag slipper ha ont. Sätta igång en yogagrupp och/eller praktisera på befintligt yogaställe. Klara av att baka nio minipajer till min Shaktigrupp, för konstigt nog har jag aldrig gjort paj förut. Och som vanligt när det gäller mat har jag jävligt höga ambitioner. Sen blir det ju bra för det mesta också.

Långsiktiga ambitioner: Komma på vad jag vill utbilda mig till och komma in på den utbildningen. Klara av att plugga. Blir klar. Få möjlighet att faktiskt jobba med det jag är utbildad till och däri får göra något jag älskar. Att ständigt utvecklas och bli mitt bästa jag. Att vara mycket snällare än vad jag är nu. Att vara en mycket bra mamma och en mycket bra partner.

Ärligt talat vet jag inte om jag är en särskilt ambitiös person. Hur vet man det? Men jag har mål och jag lyckas med det jag vill. Är dock inte mycket för prestige och gör saker på mitt eget vis. Jag skäms lite över att jag skulle vara en mycket lycklig hemmafru med lite små projekt sådär. Vill inte alls jobba 40 timmar i veckan. Det kanske också är en ambition; att leva på ett sådant sätt så jag inte behöver ha ett heltidsjobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar