söndag 20 februari 2011

Va?

Och lite prat på det och lite sömn så är det som inget har hänt.
Vad har egentligen hänt?

En registrering på en sida av väldigt sexuell karaktär. Orden '...söker älskarinna...' någonstans i profiltexten. Ett påhittat namn. En påhittad mejl. Allt startat 12 februari. Allt avslutat den 19.

Han började prata om en stödgrupp igår. Först tänkte jag 'äh', men nu så är det mer 'jo'. Det är nog bra. För han skäms så mycket och vågar knappt prata med mig om det, än mindre någon av sina vänner.

Och sen måste ju jag ta tag i det där med medberoende. Bara besvärligt eftersom allt är utformat efter alkohol/andra droger. Bara besvärligt eftersom det är så himla jobbigt. Bara besvärligt eftersom jag måste se att jag också har med saken att göra.

Tänker ibland att det vore bättre att vi delade på oss. Att lämna, välja bort. Men min erfarenhet och intuition säger mig att då kommer jag bara upprepa mönstret med någon annan en annan gång. Lika bra att ta det nu, tänker jag. Hur besvärligt det än är.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Har inte, men vill definitivt. Går det att låna på bibblan?

    SvaraRadera