lördag 24 augusti 2013

Rastlösheten

Jag tror inte att någon som träffat mig skulle beskriva mig som rastlös. Inga problem att vara stilla. Kan vara ganska...sävlig när jag tänker och pratar, ofta när jag är okoncentrerad eller alldeles för koncentrerad. ADHD hos mig beter sig lite konstigt. Inte heller jag har identifierat mig som en rastlös person. 

Men på senare år har jag mött den rastlösa sidan hos mig i form av behovet av förändring. Gärna snabba. Gärna radikala. Gärna sånt som lika fort kan förändras igen. När jag var i tonåren var det mycket hårfärger. Numera är det gärna ommöblering - vad jag älskar detta! Som en karamell att suga på länge när jag planerar. Och sedan en dags arbete eller två och voilá! ett helt nytt liv! Det ger mig så mycket energi.

Och på många sätt är ju det ommöbleringarnas ommöblering, det här att flytta. Så jag måste erkänna det; jag älskar det! När jag väl börjar packa eller packa upp vill jag inte sluta. Jag är skoningslös i slänga/spara/sälja-bedömandet. Och jag önskar innerligt att jag kunde vara så dynamisk som jag är mitt i en flytt alltid. 

2 kommentarer:

  1. Men gillar du att packa upp? Jag kan bli galen på flyttkartonger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar att packa upp! När jag väl börjat kan jag inte sluta!

      Radera