fredag 9 augusti 2013

Förtydliganden

Fick frågan varför Mannen inte flyttat när han nu träffat någon annan.

Ett svar är att jag vet inte. Det jag vet är att hon fortfarande bor hemma hos sin mamma och jag bara antar att det inte passar sig att en man på nästan 40 flyttar in. Den andra anledningen kan vara (här är jag mycket förvirrad) är att de tydligen inte direkt är tillsammans. De är kära, ligger med varandra, träffas så fort de kan, planerar att skaffa barn och leva ihop med är inte ett par. 

Fråga mig inte. Inte för att jag inte vill svara, utan för att jag verkligen inte fattar. Enligt honom lämnar han inte mig för att vara med henne utan för att han helt enkelt inte vill vara med mig. Vet inte om det gör mig någon skillnad, faktum kvarstår;

- han gick bakom ryggen på mig under hela graviditeten
- när han ska berätta det för mig börjar han med att ljuga ännu mer och ber om lov att få ligga med henne eftersom vårt sexliv stod still (här i skenet av att de inte haft sex än) och jag vill bara att vi ska lösa det mellan oss.
- när det då framkommer att de redan har en pågående relation och det egentligen inte spelar någon roll vad jag tycker ber jag honom att antingen flytta eller inte träffa henne förrän barnet är fött (jag är i nionde månaden.) men han vägrar. 
- och en dag när B är två veckor gammal (två dagar efter vi gemensamt kommit fram till en plan med parterapi, flytt osv) så kommer han hem och har bestämt att vi ska skiljas.
- dagar senare har han fyllt i papper och skickat in dem (och är inte det konstigt? Att man kan skiljas bara den ena vill det?) och jag hade återigen inget att säga till om.

Och sedan dess har det bara varit ett enda långt uthärdande. Inklusive iskyla, gräl, psykakuten, sobril, ångestattacker och ilskan som förgör allt annat.

4 kommentarer:

  1. Käraste du. Du är så fin och stark och klok. Har läst i kapp en massa nu. Har inga ord. Mer än de jag nyss sa: du är fin, stark och klok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, har velat mejla dig sen det här drog igång, men inte kommit till skott. Blir glad att du kommit hit - har följt dig så länge :)

      Radera
  2. Herregud, vilken röra allt är alltså. KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite som att leva i valfri tv-såpa :/

      Radera