torsdag 8 augusti 2013

Allt som var fantastiskt, för nyansernas skull

Den gången då jag frös och vi badade i timmar, bara fyllde på med varmt vatten. När vi väl klev upp var det mörkt ute, alla rutor i hela lägenheten immiga, levande ljus överallt och flera buketter med röda rosor. Vi la oss på kuddar på golvet, lyssnade på musik och pratade i timmar. 

Att han alltid visat mig och lärt mig nya saker utan att vara det minsta nedlåtande. Därmed fått mig att växa genom att inte låta mig vara i min bekvämlighetzzon.

Av alla människor jag träffat är han den som förstår mig mest. Han är den enda jag alltid kunnat säga allt till, varje liten eller stor tanke. Och de är många.

Att vi har så otroligt lika preferenser när det gäller ordning, mat, städning, inredning, musik osv. Det har gjort så himla mycket så himla lätt. 

Alla fester. Gud vad jag har haft roligt när vi sprungit runt i Skånes skogar tillsammans.

Och det där att jag de första tre åren av vår relation var fruktansvärt tänd på honom, hela tiden, varje dag. Sen att han aldrig tände på mig är en annan sak, men för mig var det en mycket härlig energi att befinna mig i. Konstant nykär och kåt i tre år, för det kommer jag alltid vara glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar