måndag 31 januari 2011

Disiplin och motivation och sånt

När jag ger mig den på saker är jag ganska bra på det.

Nu har jag gett mig den på att bli stark igen. Så därför har jag idag tränat pilates till en klämkäck video istället för att titta på film och äta choklad.

När våren kommer ska jag ge mig den på att börja springa igen. Fast springa är nog att överdriva. Jogga? Röra på mig.

Här hemma har vi diskuterat det här med träning en del. Mannen har gått upp massor, och han förstår inte riktigt hur man tränar 'själv'. Jag försöker förklara, ge lite tips, men i slutändan handlar det ju faktiskt om att göra det. Och för att faktiskt göra det så behöver man ha en stor dos motivation, ett par kilo lust och några nypor disiplin. Hur man skaffar det? Ingen aning. Hos mig är det bara där helt plötsligt.

Tips mottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar