tisdag 15 juli 2014

När jag går emot mina egna principer

När man går på rave och har gemensamt med nittiofem procent av alla där att man älskar musiken och att dansa så finns det en del oskrivna regler. 
Ett. På dansgolvet dansar man. Riktad mot dj:n. Man respekterar varandras space och det leder till regel
Två. Vill du prata, hångla, dricka öl, osv? Fint. Men gör det i chillen, inte på dansgolvet.
Regler slut.

Så i fredags kväll var det först en awesome spelning med Cleo och efter det ett riktigt bra elektroniskt set. Vi var ett gäng som verkligen ville dansa och vi samlades spontant i en cirkel på gräset och hade en helt fantastisk vibe. Dansen flöt och var helt sjukt peppig och kontakten mellan oss var lekfull och härlig. I gänget ingick en tjej som jag träffat lite, vi kan kalla henne Lotus. 
Och innan jag vet ordet av så dansar vi med varandra. Närmare och närmare och vi är exakt lika långa och musiken är hetsig och dov och liksom djurisk.

Mer än så krävdes inte, och jag bryter mot min egen princip och börjar hångla på dansgolvet. Till mitt försvar måste jag säga att vi fortsatte dansa, samtidigt som vi hånglade.

Sjukt härligt. Och ännu härligare att Lotus är poly, vilket innebär att det inte blir något jobbigt samtal efteråt. Bara "shit vad najs det var, vad tänd jag var på dig, kul, vi ses!"

Men ändå. Hångla på ett dansgolv. Vem är jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar